elienmarylin.reismee.nl

40!

Vandaag begonnen we vol goede moed aan onze nieuwe stagedag! We raakten maar moeizaam uit ons bed, want het was ijskoud!! Goed ingeduffeld begonnen we aan onze fikse wandeling!

De eerste bevalling van vandaag deed ik, Marylin was de vrouw aan het installeren op de verlostafel, terwijl ik vlug een verlosset ging halen! Ineens hoor ik: 'Elien, Elien, kom eens helpen..' Ik keek vanachter het gordijntje en kreeg op slag de slappe lach.. Ze was er immers in geslaagd om met een infuusstaander de hele verlichting naar beneden te halen!! De vrouw kreeg op dat moment persweeën en terwijl ik mij klaarmaakte voor de bevalling, kroop de mannelijke vroedvrouw op het bed van de barende vrouw om met tape de verlichting terug vast te plakken.. Net toen het hoofdje kwam te staan, hoorde ik een enorm lawaai en de andere vroedvrouw kon net op tijd wegspringen! Het was allemaal opnieuw naar beneden gedonderd! Het kindje en de mama maakten het bijzonder goed! (de verloszaal was in iets mindere staat..)

Verder verliepen al Marylin haar bevallingen bijna zonder problemen! De kindjes maakten het goed, de mama's moesten hier en daar gehecht worden,.. maar al bij al, alles in orde!

We raakten vandaag beide aan ons 40 bevallingen!!!!

Groetjes uit het koude, regenachtige Kigali!

Reacties

Reacties

mama (Ann)

Toen ik het woordje "ijskoud" las, sloeg de bezorgdheid serieus toe! Jullie hebben helemaal geen winterkleren bij!! Maar ik ben gerustgesteld... ijskoud betekent toch nog altijd zo'n 15° bij jullie. :=)
Ik heb ook al heel wat confronterende verhalen gehoord en ben trots op jullie...
groetjes vanuit een zonnig Belgie (jaja, we hebben gelukkig een mooie nazomer) :=)

tante Simonne

40 bevallingen, dat is een zilveren trofee,maar ja voor jullie een gouden en een hele groten trofee...

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!