elienmarylin.reismee.nl

let the sunshine in!

Nog 12 keer slapen en we zijn terug in ons koude landje! Elien en ik gaan meteen bevriezen denk ik want hier is het momenteel 29°C! Warm warm warm maar we klagen zéker niet :)

Zondag hebben de zusters mij echt letterlijk in de bloemetjes gezet! Ze waren bloemen gaan plukken en ik kreeg een mooi boeketje en een bloemenpad in de gang van onze kamer! 's avonds stond er een echt feestmaal klaar en de priesters waren ook uitgenodigd. Nadat we een umudugudu hadden (lees: téveel gegeten) dansten de zusters er hier op los en Elien en ik moesten ook een dansje naar voren brengen.Er werd ons gevraagd naar een traditionele dans van ons land.. euhm.. ja.. uiteindelijk hebben we ze maar de macarena aangeleerd en dat vonden ze geweldig, sindsdien blijven ze ons vragen om het nog eens voor te tonen.

Verder zit onze stage in het gezondheidscentrum er bijna op, nog 2 dagen en vrijdagochtend vertrekken we terug richting Kigali om nadien de mama en nonkel van Elien te vergezellen in het weeshuis Noël in Nyundo. Daar zullen we 3 dagen verblijven tussen zo'n 800 kindjes, dat worden dus veel spelletjes!

Vervolgens bezoeken we het vulkanenpark voor 2 dagen en als we dan toch bezig zijn gaan we ook nog 2 dagen op safari naar het Akagerapark! 'n beetje vakantie na al die stage mag ook wel denken we dan!

Na het Akagerapark is het souvenirenkopentijd en misschien doen we nog wel een plonske in een zwembad hier! Daarna zak(ken) pakken en wegwezen!

Tot binnekort en dikke kus van de muzungu's!

Reacties

Reacties

Muriel

Lijkt mij een heerlijke afsluiter van een groot avontuur.Pak mee wat je kan, iedere ervaring telt!
Tot gauw nu,
Muriel

tante Sim

Nog een hele goeie reis en de groetjes aan de mama en tot hier in ons koude land...

Annelies

Hallo Elien en Marylin,

Binnenkort vertrek ik en nog 2 andere meisjes op stage in Rwanda. Graag had ik jullie nog enkele vragen gesteld!
Is er een mailadres waar ik mijn vragen naar toe kan studeren?
Mijn mailadres: annelies.rwanda@hotmail.com

Bedankt alvast!

Annelies

Stage Muhima, contactpersoon?

Beste Elien en Marilyn,
Ik ben een geneeskunde student uit Nederland en wil gynaecoloog of tropenarts worden. In februari wil ik dolgraag mijn laatste stage binnen de gynaecologie en verloskunde in Rwanda doen. Ik heb contact met het CHUK maar als ik jullie verhalen lees lijkt het Muhima hospital me me ook onzettend leuk on stage te lopen. Hebben jullie misschien tips? Hoe hebben jullie het geregeld? Wie was jullie contact persoon? Ik zou dolblij zijn als jullie me kunnen helpen, mijn e-mailadres is valerieharskamp@hotmail.com
Alvast bedankt, groetjes Valerie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!