elienmarylin.reismee.nl

Vaarwel Muhima!

Onze laatste stagenacht in het Muhima Hospital zit er op! We hebben de laatste vijf weken enorm hard gewerkt, omdat we nu een weekje vrij zouden hebben. Eventjes uitrusten en genieten van Rwanda, voor we opnieuw aan de slag gaan voor een nieuwe stageperiode!

De vijf weken waren hard, intens, leerrijk, mooi, overdonderend, moeilijk, ontroerend,... Het heeft onze ogen werkelijk geopend! We hebben er elk meer dan 45 bevallingen opzitten (de laatste paar nachten waren er amper bevallingen,..), we kunnen infiltreren, hechten, knippen,... kortom het was een super stageplaats (voor de mensen die meer details willen, vraag gerust!). Het is met pijn in het hart dat we hier afscheid nemen, maar volgend weekend begint ons nieuwe avontuur al in Rukoma-Sake! Daar zullen we een stage eerstelijn volgen: prenatale consultaties, baby'tjes vaccineren, enkele bevallingen doen,..

Maar dus, vakantie! Straks na ons korte schoonheidsslaapje (dat geen effect blijkt te hebben, want we zien er doodmoe uit!), zullen we hopen op zon, want we zouden graag een plons wagen in het zwembad. Morgen vertrekken we na de ochendmis richting Gisenyi. Hopelijk zijn de weergoden ons daar iets gunstiger gezind zijn dan deze week, want anders wordt het een ijskoud, nat weekend! Verder staat er nog een dagje Butare op de planning, Afrikaanse kledij laten maken, onze was doen,... Kortom een leuke goedgevulde week!

Slaapwel, vanuit (het precies Belgische) Kigali

Elke

Geniet van het weekje vrijaf!!! je hebt het verdient!! xxx

tantina

Lieve meiden,
Proficiat voor je ijver en moed tijdens jullie stage in Muhima, iedereen zal jullie daar erg missen en ook de
kinderen van het weeshuis maar jullie zullen herinnerd worden als twee mooie, efficiënte en aanhankelijke vrouwen.

geniet zoveel mogelijk van weekje vakantie.
en rust toch wat.belangrijk om gezond te blijven.
En wieg voor mij alle babietjes in slaap na hun vaccinaties!
Veel Liefs, en blijf voorzichtig aub.
tantina della cima

Carine

Hoi
Heb jullie reisverhalen gelezen en het zal voor jullie beiden wel een super ervaring geweest zijn, veel meegemaakt, veel gezien en vooral veel bijgeleerd.
Dus ik hoor jullie in België (net zoals Joris) al zeggen "ja ja maar in Afrika hé .... da was pas erg !"
Geniet nog maar van de resterende tijd, nog wat ervaring opdoen en ook nog wat genieten van de natuur en de cultuur !
Tot binnen enkele weken dan maar