elienmarylin.reismee.nl

Rukoma-Sake


Hier zijn we dan, weg uit de stad en naar het platteland, in Rukoma-Sake!
We gaan de soeurs Bernardines zeker missen maar na onze stage hier keren terug om definitief afscheid te nemen. Het voorlopige afscheid viel ons in ieder geval al zwaar!
Gisteren vertrokken we dan rond 8u met het busje vanuit Kigali en rond 10u werden we hier bij de zusters afgezet. We stapten nog maar net uit het busje en werden meteen omsingeld door nieuwsgierige kindjes (niet echt makkelijk wanneer je dan 'n zak bij je hebt voor 3 weken en hierlangs moet) :)
De zusters ontvingen ons zeer openhartelijk en we kregen 'n gezellig kamertje + halve dierentuin (muizen boven ons, spinnen van alle formaten, rare vliegbeesten, motten, salamanders die naast ons bed kruipen,...) Nuja, in de hoop dat ze alle muggen opeten want ikzelf heb de laatste dagen fel last gehad van hoofdpijn door mijn anti-malaria pil: Lariam
Vandaag begonnen Elien en ik ook aan onze eerste stagedag in de Centre de santé van Rukoma-Sake.Het huisje van de zusters is heel goed gelegen en we worden elke dag opgehaald door de ambulance om naar onze stageplaats te gaan. Voor en achter ons logement is er een meer waar we zeker van plan zijn eens te gaan liggen.
Op stage hebben we meteen vele prenatale consultaties kunnen meevolgen en het personeel wat leren kennen.
Vanavond verwachten we een heel feestmaal want de priester komt eten en is het onze beurt om de afwas te doen dus onze avond is meteen al wat gevuld!
De internet verbinding hier is niet zo optimaal maar we doen ons best om af en toe 's een update te plaatsen! (het zullen er niet zoveel meer zijn want nog minder dan 'n maand en we zijn terug thuis!)
kuskus van Elien en mij!

Reacties

Reacties

Muriel

Hey meisjes, ik ben zéker dat het ook daar heel erg zal meevallen en dat jullie over een paar weken met spijt in het hart zullen vertrekken! Wat beestjes, daar leer je mee leven, zolang het geen ratten zijn denk ik maar...
Hopelijk is er water voor de afwas? Maar ach ja, vergeten, het meer is vlakbij,-) Ik kijk er naar uit om de verhalen te horen bij een etentje.
Prachtige foto, de rode aarde van Afrika...krijg ik nu ook weer de kriebels?

Lieve groetjes,

Muriel

tantina

Moedige Bijna Afrikaanse mama's, tuurlijk dat jullie
dadelijk omsingeld worden door kleine fans, jullie stralen zoveel genegenheid. En ze ruiken de snoepjes al.
Ik wens jullie een verrijkend stage en nog veel vriendschap van jullie broeders en zusters.
Kijk maar goed uit voor insecten beten hé, spijtig dat je
nevenverschijnselen hebt van de Malaria pil, maar toch is dit niet zo erg als de malaria zelf hé.
Nog een fijne week Lieve dames
BACIO

tantina

Ik hoop dat jullie goed hebben genoten van weekje vakantie, wat een mooie foto's. Dank u om ons zo laten mee te reizen in jullie avontuur.
Kusjes

Tania

Hallo meiden!!!

Ik lees jullie verhalen elke keer met zoveel bewondering!Wat een ervaring in jullie leven.Wat een moed om dat allemaal te doen.Proficiat!!!!!

Geniet er maar nog van,want een maandje is zo voorbij.

Dikke kus.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!