elienmarylin.reismee.nl

baby hoeveel?

Dit weekend hebben wij nog even genoten van de rust, want maandag onze eerste stagedag!

zaterdag
's Morgens hebben we de weg naar het ziekenhuis gewandeld, om maandag niet voor verrassingen te staan! Een goeie 35 min stappen door (bergaf), en 35 terug (bergop)! Het was zeer rustig op straat, maar dat kwam omdat het CommunityDay was! In de namiddag zijn we naar een weeshuis geweest in Kigali en hebben kledij en speelgoed uitgedeeld.. En natuurlijk met de kindjes gespeeld! (Foto's op facebook!)

zondag
Zoals elke ochtend worden we hier gewekt door de zon (5u30).. Uitslapen staat niet meer in ons woordenboek! We zijn daarna naar de mis geweest, aangezien we bij les soeurs Bernardines verblijven. Daarna zijn we met het IMPORE-team gaan winkelen en gaan eten, we hebben heel wat afgelachen, wat een toffe dames allemaal! Voor het eerst hebben wij ons gewaagd aan een handwasje, met succes!

maandag
Vandaag was het dan eindelijk onze eerste stage dag in het Muhima ziekenhuis, op de verlosafdeling! Niemand die wist waar we heen moesten, maar we werden met open armen ontvangen. Wat ons direct opviel:

*de baby's lijken uit het niets te komen
*steriliteit hier soms een andere betekenis heeft
*een episiotomie geplaatst wordt, voor het hoofd al zichtbaar is
*de gynaecoloog een stap opzij zet voor de vroedvrouw
*er wel 10 studenten zijn en allemaal even geïnteresseerd naar onze visie
*we veel leerkansen krijgen
*aspiratiesonde en sondage, qua materiaal hetzelfde zijn
*de mensen allemaal lief en vriendelijk zijn!

Morgen een nieuwe dag! Wij gaan slapen! Mirirwe!

mama (Ann)

Na een lange dag heel veel zien en horen, wordt het nu een dag "doen".
Ik hoop dat het ondertussen genoeg geregend heeft, zodat jullie je terug kunnen wassen! ;=)
Heel veel succes!
Knuffel

Elien

ja, bevalling 1 is een feit bij Marylin & mij! Vanmorgen hadden wij water, maar nu enkel een paar druppeltjes uit de kraan..

simonne tante

Geen water...amaaiii,met druppeltjes kan je je ook wassen ....veel sterkte, veel plezier....

peter van der aa

veel succes van Michèle en mij en het hele Chevalierteam,
zorg dat je originele gerechten leert klaarmaken tussen al die baby's door, om ons een op een Afrikaanse avond te inviteren in Gistel.

mama & papa (marylin)

helo lieve dochter, we zijn zeer blij dat alles zo goed meevalt buiten geen water om jullie te wassen,maar ja er is een oplossing he als er zo veel regent hoef je maar gewoon buiten staan met zeep en washandje
Ook is het fijn te horen en te lezen van je verhalen over de "non stress life" van de rwandezen die nie graag nat worden!!! Toch een rijke ervaring da jullie mee maken kwa professioneel en menselijke visie in het algemeen.We zijn echt blij voor jou en ook voor elien met wie je het zo goed vindt.Blijven jullie zo voort doen.Kusjes en tot van de week eens ?