elienmarylin.reismee.nl

vakantie en frustraties!

Hier zijn we nog eens!

Onze twee dagjes vakantie in Kibuye waren zalig rustig! We hadden prachtig weer (met af en toe wat onweer) en lekker eten! Helaas was een werkende douche zoek en sliepen we barslecht, maar dat trokken we ons niet aan. De busrit naar huis was een hilarische bedoening, want de chauffeur hield van de meest melige, kwelige, romantische,..muziek!

Vandaag begonnen we vol goede moed aan een nieuwe stagedag in Muhima, maar helaas waren er niet 1 of 2 studenten, maar zeker een stuk of 20! Ze hadden allemaal eindevaluatie, dus wij liepen gigantisch in de weg. Er waren maar 3 vrouwen in arbeid, dus 20 studenten, 5 stagebegeleidsters, 5 vroedvrouwen en 2 verloren muzungu's! Hopelijk morgen veel meer werk!

De volgende update zal voor volgende week donderdag zijn, want we beginnen aan een hele rij dag- en nachtshiften met weinig slaap!

Vele groetjes uit het broeierige Kigali!

Véronique

Beste Elien en Marylin,

Amai, wat zijn jullie moedig! Die busritjes zijn ongelooflijk hé! Heel vaak denk ik aan jullie, ben zo benieuwd hoe jullie het daar stellen. 20 studenten op stage....dat is wel wat veel van het goede! Gelukkig is de sfeer goed en proberen jullie zelf naar oplossingen te zoeken om zoveel mogelijk leerkansen te hebben. Hoe is het bij de zusters? Jullie hebben echt wel geluk om bij hen te kunnen logeren. Zijn er nog steeds trouwfeesten in het weekend? Alvast vele groetjes!